16 april 2016

Open Vld niet blij met locatie crematorium

De bouwwerken van het crematorium van Aalst zijn nu officieel van start gegaan. Kaan Architecten kwamen hun plannen voorstellen in de voormalige gebouwen van Schelfhout aan de Siesegemlaan. Die gebouwen gaan de komende weken tegen de grond, waarna de bouw van het crematorium echt begint.

Bij het stadsbestuur heerst blijdschap dat het crematorium er eindelijk komt, oppositiepartij Open Vld uitte kritiek. "Voor onze fractie mocht die eerstesteenlegging al enkele jaren eerder gebeuren en liefst op een andere plaats. Toch zijn we blij dat we nu in 2016 toch van start kunnen gaan met de bouw van een crematorium", aldus Jean-Jacques DeGucht (Open Vld). "We kunnen ons moeilijk verzoenen met de keuze van de plaats waar het crematorium gebouwd wordt, pal in regionaal bedrijventerrein Siesegemkouter en tegenover het ASZ. Het blijft een gemiste kans dat de meerderheid een plaats als de Hoezekouter links laat liggen", aldus Johan Stylemans (Open Vld).

Bron: Het Laatste Nieuws/Denderstreek 16 april 2016