13 juli 2008

'Het gaat goed met Open VLD'

De eerste ledendag trok 4.500 mensen, een onverhoopt succes, zei senator Jean-Jacques De Gucht, secretaris van de partij en organisator van de ledendag.

Over de lopende communautaire onderhandelingen, hield Bart Somers zich op de vlakte. Wel sprak hij de hoop uit 'dat Leterme de komende uren en dagen slaagt in zijn opdracht en een communautair akkoord tot stand kan brengen. We zijn bereid als Open VLD om hier constructief aan mee te werken. Zoals we dat al maanden doen'.

Hij had ook nog een boodschap voor de coalitiepartners: 'Ons land moet uit de institutionele impasse geraken en dat vraagt van iedereen rond te tafel de bereidheid om akkoorden te maken. Akkoorden die verder gaan dan wat gerommel in de marge. Akkoorden die sterkere deelstaten en een sterkere federale mogelijk maken.'

Voor Somers bewijst de grote opkomst dat het goed gaat met Open VLD. De partij heeft er voor gekozen om in het moeilijke politieke jaar een constructieve factor te zijn in de Wetstraat. De partij wil een beleid dat de koopkracht van de mensen versterkt, jobs creëert en ervoor zorgt dat de welvaart wordt veiliggesteld.

• Bron: Het Nieuwsblad